Mat-dagbok Dag 1

Jag och Emma håller ju på att peppa varandra för fullt med att bli nyttiga och gå ner i vikt. Så nu tänkte vi börja med en slags "mat-dagbok", för att hålla koll på vad vi äter och för att ge varandra lite tips. :)

Såhär har min dag sett ut i mat-väg:

Frukost: En skål med turkisk yoghurt, bär, frön och grädde. Drack citronvatten.

Lunch: En kebab-sallad på Köpis. Drack vatten.

Middag: Laxfilé i ugn och en cremé fraiche sås med en massa färska örter. Drack citronvatten.

Plus att ja dricker hur mycket citronvatten som helst där i mellan, har blivit helt beroende!!
Men istället för färska citroner så brukar ja köpa en sån här "plast-citron", blir mycket billigare och är supergott!

Hade knappt nånting hemma till middag, typ grönsaker och så, eftersom vi inte har hunnit handlat än. Måste verkligen göra det typ i morgon, för nu börjar det eka i skåpen! Hehe
Nånting som jag är riktigt kass på är att äta mellanmål, det händer nästan aldrig. Plus att jag alldeles för ofta hoppar över lunchen eller frukosten. Jag vet själv att det är fel, men ja ska försöka bättra mig. :)

Over and out

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej, spelar det nån roll vad man äter för yogurt om man vill ha det som mellanmål?.. det är jag dålig på.

2011-05-04 @ 17:21:53
URL: http://letitsunshine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0